“We zagen dat dingen beter konden.” In 1998 kwamen René Kleinjan en John Vat tot de
conclusie dat dakwerk beter kon. Op dat moment werkten ze voor een werkgever. Goede
materialen, meegaan met techniek en innovatie en gewoon een goede prijs. Daarmee komt
succes vanzelf, ook al kent de branche natuurlijk zijn hoogte- en dieptepunten.

“Eigenlijk zijn wij gestart uit onvrede” zegt Kleinjan. “Wij hadden samen altijd voor één
werkgever gewerkt en wilden werkzaamheden op een betere manier en naar ons eigen inzicht
uitvoeren. Wij waren ervan overtuigd dat het beter moest kunnen en hadden de ambitie dat
te bewijzen. Ons uitgangspunt was dat er een markt was (en nog steeds is) voor een
dakbedekkingsbedrijf met een goede prijs-kwaliteit verhouding en uitsluitend hoogwaardig
materiaal. Na het maken van diverse businessplannen zijn we in april 1998 naar de Kamer van
Koophandel gegaan om ons in te schrijven.”

Vat: “Die begintijd viel niet mee. We hadden samen afgesproken om echt vanuit niets te
beginnen. Het was voor ons een erezaak om geen klanten van onze oude werkgever mee te
nemen. Echt pionieren met een dakkapel of een aanbouw hier, een schuurtje daar – allemaal
in de regio. Maar gelukkig, na verloop van tijd, merkten we dat we een goede naam aan het
opbouwen waren en kregen we meer aanvragen dan dat we met z’n tweeën aankonden.”